søndag den 21. august 2016

Blogtræf hos Vivi

Det var dejligt, at Vivi og hendes mand inviterede på et blogtræf. Nu har vi fulgt tilblivelsen af haven i nogle år, og det var så dejligt at se den i virkeligheden.

Jeg kom ved 11-tiden, og der var haverundturen allerede i gang. Snakken gik lystigt, som den altid gør det når bloggerne mødes. Alle var imponeret over de flotte bede, som er inddelt i farver.

Vi blev beværtet som kongelige, med lækker mad fra egen køkkenhave.


Bedet ud til marken, hvor der er squash? skal vist blive til den ene sø som er planlagt. Der skal også være en sø et andet sted på den store grund.



Det hvide bed.



Planteskolebed i forgrunden.



Det lille drivhus skulle blive byttet ud med et orangeri på ca. 21 kvm inden vinter. Det bliver lækkert.


Fantastisk køkkenhave. Jeg tror Tim var lidt grøn af misundelse. Her eksisterer ikke nogle væmmelige snegle.

 
Lidt at skære af.


Der var mange dejlige siddepladser fordelt i hele haven.


Det gule bed.


Skovbedet.



Vivi er også god til at pynte udenfor huset.


Tusind tak for en dejlig dag. Håber meget du gentager invitationen om et par år.

11 kommentarer:

  1. tak for sidst... og ja.... det er bare uretfærdigt at de ingen dræbersnegle har..... Men det er dælme en lækker køkkenhave Vivi og Hans Jørgen har..

    SvarSlet
  2. Hej Gitte.Skønne billeder fra Vivis flotte have.Sikke et arbejde hun har lagt i den store have.
    Næste gang må jeg altså med.
    Kan jo læse at i rigtig har hygget sig.
    Knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Dejligt at se forskellige billeder af Vivis have, det er jo forskelligt, hvad I får øje på og tager billeder af. Jeg lagde selvfølgelig mest mærke til skovbedet, det ser også flot ud.
    Jeg kan godt forstå, at Tim er misundelig over, at de ikke har snegle i deres have.

    SvarSlet
  4. Hej Gitte, tak for sidst. Det er sjovt at se, hvilke motiver du har haft fokus på.

    SvarSlet
  5. Mange tak for sidst. Som altid hyggeligt at mødes. Sjovt at læse både dit og Solbakkens indlæg og se haven gennem jeres kamera. Det er aldrig helt de samme vinkler der bliver skudt, så der kan sagtens tåle flere indlæg om samme have. Men det har vi selvfølgelig set før. Det var en super havedag. :o)

    SvarSlet
  6. Kan sagtens fornemme hvordan I alle har hygget jer og beundret Vivis have - helt med rette, for den er smuk og jeg tør slet ikke tænke på hvor langt kæben vil falde ned om nogle år når Vivis planer er ført ud i livet. Tak for et dejligt indlæg.

    SvarSlet
  7. Ser riktigt fint ut, frodig och fin köksträdgård, och trädet mot väggen är snyggt.
    Alltid trevligt att besöka andra trädgårdar.
    Ha en fin vecka / Marika

    SvarSlet
  8. Tak for sidst - det var en utrolig hyggelig dag:) Det må gøres om en anden gang!

    SvarSlet
  9. Hvor er det skønt at se jer forskelliges indlæg fra Vivis have. Man ser hele tiden nye vinkler og høre lidt forskelligt.Har også sagt til andre bloggere, ville ønske jeg havde været med! Jeg holder meget af at følge med i deres proces med at skabe. Tak for dine dejlige billeder:-))
    Hilsner og god dag fra Anette

    SvarSlet
  10. Mange tak for besøget, det var rigtig hyggeligt at hilse på dig igen :-)
    Det er også med stor fornøjelse, jeg sidder her og læser indlæg om min have, og ser de skønne billeder du har taget :-)
    ...........og ja.....det er da ikke utænkeligt, at jeg holder blogtræf igen om nogle år, når jeg har fået noget mere at vise frem, for det er jo vildt hyggeligt med besøg af så mange skønne havebloggere :-)

    SvarSlet
  11. Hvor vidunderligt at se din vinkel af Vivi have vidt forskellige hvad i så. Dejligt for os der desværre ikke kunne være tilstede.
    Hilsen Grethe

    SvarSlet