lørdag den 13. juli 2013

Hjemme igen og skønne blomster

Så er jeg hjemme igen efter en dejlig uge i Bodrum i Tyrkiet. Vi havde en dejlig uge og fik badet, spist dejlig mad og også set lidt historisk.
Haven var blevet passet af naboerne, d.v.s.de skulle vande krukkerne, og pelargonierne i drivhuset.

Det har jo været varmt og tørt her mens vi var væk, så køkkenhaven trængte til at blive vandet.
Nu er der dejlige ærter og kartofler.

I dag gik tiden så med at klippe alle mine storkenæb ned, og en del andre stauder blev også klippet ned.
Nu vil jeg vise lidt af det der ventede mig da jeg kom hjem.

Først mine roser.

New Dawn

Ukendt gul

Ukendt

Ukendt

Jacques Cartier

Jacques Cartier

Graham Thomas

Ved vores bagindgang mødes vi af dette syn.

New Dawn, verbena og hortensia

H.P og verbena

Skøn duftende heliotrop
Så er min solbrud Moerheim Beauty sprunget ud og er bare så smuk med de brændte farver.




Min brudeslør vælter ud over det hele




Den første lilje

Broadway Lights


Cosmos Daydream



Perikon fra min søster Jette (mit lille gods )


Skønne franske anemoner



Nu må jeg hellere holde. Håber I alle nyder det dejlige sommervejr.



4 kommentarer:

  1. Hej Gitte
    Ja det var da et dejligt syn at komme hjem til. Ude er godt, men hjemme er bedst, især når man har en dejlig have :)

    SvarSlet
  2. Those Helenium are terrific. We took a trip to Turkey three years ago and loved it. We were mostly in Istanbul and in Selcuk, a small town near Izmir.

    SvarSlet
  3. Velkommen hjem, det er altid dejligt med en lille ferie og så skønt igen at komme hjem og se havens forvandling. Der er bare overdådig blomstring lige nu - det ser skønt ud. Solbruden er godt nok smuk.

    Ha' en dejlig søndag. Knus Ulla

    SvarSlet
  4. Your flowers are all so beautiful, especially your roses and your heleniums. Holidays are wonderful but it's nice to come home and see how your garden has coped without you, will we be seeing photos of Turkey!

    SvarSlet