fredag den 25. januar 2013

Fra efterår til forår

Her er nogle af de lækre nye tulipaner og andre løg jeg lagde i efteråret. Jeg glæder mig meget til at se om de er lige så skønne som på billederne.












Jeg lagde også en del krokus og  en masse scilla. Det bliver bare så dejligt når det hele springer ud. Der er altid plads til flere løg :-)



Har lige kørt min datter ud til en privat sø hvor hun skulle skøjte. Søen var fyldt med lygter og der var lavet bål og gjort klar til varm kakao senere. Det så meget hyggeligt ud.








7 kommentarer:

  1. Løg er FANTASTISKE :)

    Da jeg flyttede ind her, var der ikke ret mange løg i haven, så forrige efterår lagde jeg ca. 600 og sidste efterår ca. 1200...deriblandt Queen og Night og Don Quichotte, som du også har.

    Den der Purple Passion Blend ser meget smuk ud - hvilke tulipaner består den af?
    Jeg har nemlig slet ingen blålige/lilla tulipaner, så det ville klart være en ide til dette års indkøb i Holland :)

    God fredag aften.

    SvarSlet
  2. Det er sikkert også meget hyggeligt for de unge, man kan næsten blive helt misundelig, men jeg kan ikke skøjte :) og så hører den slags nok også ungdommen til, så er der en helt særlig stemning.
    Det bliver flot at se alle dine løg i blomst.

    SvarSlet
  3. Godaften Gitte.Hvor jeg glæder mig til at se alle dine tulipaner i blomst når vi kommer til Annas fødselsdag.
    Og det lyder da rigtigt hyggeligt med den skøjtetur.Håber hun tager nogle gode billeder.
    Knus Jette

    SvarSlet
  4. Godt at der er nogen der har fornøjelse af isen - mens vi venter på forår :-)

    SvarSlet
  5. Løg er det skønneste og fuldstændig uundværlige når vi skal have foråret skudt igang! Tænk engang hvis vi først skulle vente på stauderne... Mit eneste "problem" med løgene er blot at vi aldrig helt kan vide hvad der kommer op af de ældre løg, så det er vigtigt at lægge nye løg hvert efterår - og så lige ramme der hvor der måske blilver huller!!! Det er s.. da svært!!!
    Under alle omstændigheder er det skønne løg du venter på... :)

    SvarSlet
  6. Ja, tænk hvis der ikke fandtes blomsterløg - det ville godt nok være et kedeligt forår. Det bliver super smukt hos dig med alle dine nye løg, glæder mig til at se dem, især Sunset Skies som jeg ikke kender.

    God weekend :)

    SvarSlet
  7. Løg er helt uundværlige, og vækker glæde, når de begynder deres rejse op af jorden... En skøn samling du har i vente.

    SvarSlet