lørdag den 21. april 2012

Thalia og lidt regn og torden

Jeg fik gravet lidt i dag, men skulle så ind til byen og høre min datter spille klaver. Det blev ikke rigtig til mere havearbejde efter jeg kom hjem, men jeg nåede at tage lidt billeder inden det blev regn og torden. Det gav faktisk rimelig meget vand.

Jeg har en scilla ved hoveddøren, men ved ikke rigtig hvad det er for en.



Vibeæg er da fantastiske med deres fine mønster



Her kommer der en masse liljekonvaller, de breder sig helt uhæmmet :-)


Jeg havde helt glemt at jeg satte disse fritillaria uva-vulpis i efteråret


Tulipanerne står på spring


Her er så min Thalia, jeg kan se at vi er mange der er glade for denne skønhed.


Mine perlehyacinter breder sig meget, men det gør ikke noget, jeg flytter dem rundt i hele haven og har dem efterhånden overalt. Vores hund Indi venter på jeg gider spille bold...


Primula Veris i mit sydvendte bed er også ved at springe ud.


Nepeta Walkers Low er blevet spærret inde, da vores ene kat elsker at ligge i den så den bliver helt mast. Håber det hjælper lidt.


Til sidst de tulipaner der står i mit vestvendte bed, de er længst fremme med blomstringen.



Fortsat god haveweekend.

13 kommentarer:

  1. Hej Gitte,
    Dejlige billeder. Din scilla er bare smuk. Vedr. Nepeta - den har jeg også i haven men at katten skulle være glad for at ligge i den? Det har jeg ikke bidt mærke i. det vil jeg da lige holde øje med. Den bliver så fin blå. Du har virkelig fanget dine blomster fulde skønhed.

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud med alle de forårsplanter :-)
    Perlehyasinter brder sig voldsomt, men det gør jo ikke noget, bare man har valgt et sted til dem, hvor det er ok, at de muntrere sig.

    SvarSlet
  3. Din scilla er nok en scilla bithynica / stjerne skilla / italiensk skilla - kært barn har mange navne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for svaret. Vores hus er jo gammelt fra 1907, og jeg kan se på google at det mest er i gamle haver man finder denne scilla. Jeg har også delt den et par gange.

      Slet
  4. Sikke en masse skønne billeder du viser i dag. Den sidste tulipan er meget smuk. Du er den 3. der viser Thalia i dag, den må vist på ønskelisten.
    Jeg har ingen kat, så den kan ikke genere min katteurt. Til gengæld bed hunden et stykke af en rose i dag :o( det var jeg absolut ikke tilfreds med. Så det var hos jer det tordnede, jeg troede, at det var på Sjælland.

    SvarSlet
  5. Gode billeder af dine mange smukke forårsblomster.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  6. Jeg er ret sikker på at det er italiensk scilla. Jeg har selv en pæn bestand af dem.

    Smart katteafskærming ;-)

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder Gitte. Jeg skal vist også til at dele og flytte rundt på mine perlehyasinter. Smart anordning til at afskærme for katten.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  8. Hej Gitte.virkelig smuk scilla du har.jeg har kun de helt almindelige.
    nu er alle dine tulipaner på spring.virkelige smukke.
    og dejligt billed af indi og alle dine perlehyasinter.

    Mange knus din søster jette

    SvarSlet
  9. Hej Gitte. Virkelig flotte billeder du viser. Din scilla er meget smuk og det ser også godt ud med dine perlehyacinter.

    SvarSlet
  10. Hvor er det dejlige billeder, du viser Gitte :-) De italienske scilla er bare så kønne.
    Og ja, Thalia er virkelig en 'keeper'.
    Jeg skal altså på udkig efter en Primula veris for hvor er den skøn.
    Jeg har ingen kat, så mine Nepeta er ikke flade. Men til gengæld spiser Frostie bladene på mine lungeurt. Skøre dyr vi har :-)

    SvarSlet
  11. Hei! Så mye flott som blomstrer hos deg! Herlige bilder!

    SvarSlet
  12. Sikken en dejlig stor og smuk have du har. Jeg er helt vild med din Thailia og den der smukke mørke tingest som hedder et svært navn. ;-)

    Åh ja, og vibeæg! De er så søde i al deres sarthed. Dem skal jeg helt sikkert have sat nogle af til efteråret.

    Og sikke en smuk måde at beskytte sine planter på, med det der "hegn" rundt om - virkelig smart og pynteligt.

    Tak for smukke billeder.

    /Maria

    SvarSlet