lørdag den 25. februar 2012

Store haveplaner

Som i har set, har vi bygget ny garage/udhus/fyrrum. Det betyder at de gamle udhuse skal væltes snart, og der skal jeg så have mit drivhus sat op i stedet. Dermed får vi en dejlig terrasse og drivhuset skulle også gerne få plads til et bord og et par stole. Det er et Vitavia Uranus på 11,5 kvm.

Her kommer billeder af de meget uskønne udhuse som snart er en saga blot...

Det er bygningerne til højre med skorstenen, hvis nogle skulle være i tvivl:-)



Her havde ungerne en klatrevæg op ad den gamle garage.


Der stod engang et meget stort ahorn træ tæt på garagen, med det resultat, at rødderne pressede på muren. Det var vist alligevel kun et spørgsmål om tid før bygningen ville kollapse.



Her taget nede fra MIN have. Det runde bed til venstre er mit surbundsbed. Det er så meningen at bedet skal flyttes op hvor den gamle garage pt. står. Der er en god højdeforskel, og bedet skal også være en del større. Så der også bliver plads til et lille træ, og flere skønne surbundsplanter.




Her er billedet taget fra trappen op til vores baggang. Det er garagen helt til venstre, derefter et skur, og så indgang til det gamle fyrrum helt til højre. Ikke det skønneste at se hver gang man går ud af døren. Her skal drivhuset så ligge i stedet.



Her skal man så forestille sig et dejligt drivhus, og udsigt over mod skoven.

Da Martin har tænkt sig at det hele er væk, og drivhus er sat op inden konfirmationen d. 6-5, kan jeg nok snart vise billeder igen af en helt ny terrasse. GLÆDER MIG MEGET.

7 kommentarer:

  1. Hold da op et stort projekt. Men jeg tror at det bliver rigtigt godt, for jeg kan godt forstå at du ikke er vild med den udsigt :-)
    Jeg glæder mig allerede til at se dine billeder af det hele. God arbejdslyst med det :-)

    SvarSlet
  2. hej gitte.dejligt at i er nået så langt med jeres nye hus,så det gamle kan jævnes med jorden.
    er vildt spændt på at se når du får dit længe savnede drivhus op at stå.
    jeg skal nok komme og hjælpe dig,det er bare at sige til.er begyndt at så i mit fine minidrivhus.der bliver også lidt til dig når jeg kommer.
    knus din søster jette

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Det er da en rigtig god idé at komme af med det gamle udhus. Det er en rigtig øjenbæ, må man sige. Jeg kan godt forstå, du glæder dig og så med et drivhus i stedet. Det bliver så flot.
    Held og lykke med projektet, der er ikke længe til 6. maj. Heldigvis kommer der en tid nu, hvor det bliver nemmere at arbejde ude i længere tid. Lys er jo en vigtig ting.

    SvarSlet
  4. Hvor bliver det flot. Husk at tage billeder, før og efter og undervejs.
    Vi vil følge med i hvad der sker ;)

    SvarSlet
  5. Det bliver en stor omgang, men jeg er da helt sikker på, at det bliver supergodt. Et rigtig godt sted til dit drivhus.

    Glæder mig til at følge med i fremskridtenen.

    SvarSlet
  6. Det bliver lækkert!
    Elsker gamle bygninger, men kan godt se, at dens stand og beliggenhed er noget i vejen.
    Dejligt for dig, at det er manden der har sat dato på. Så skal det nok blive færdigt til maj.
    Held og lykke.
    God søndag.

    SvarSlet
  7. Hej. Jeg synes også det er et spændende projekt. Jeg kan lige se, hvor dejligt det bliver med drivhuset. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge med!

    SvarSlet