onsdag den 12. oktober 2011

Roser og lidt efterår

Jeg har ikke mange roser, 5 forskellige. Min jord er mest sandjord så det er ikke de bedste betingelser til roser. De 2 af dem blomstrer stadig. Nemlig Jacques Cartier og Graham Thomas. Det er jo skønt med roser på denne årstid, så er det ikke helt slut med sommeren synes man...





Jeg såede lupiner her i sommers og denne blomstrer lystigt, jeg tror det er en sommerlupin, men køn er den.


Så er der skønne benved som nu er begyndt at åbne frugterne så man kan se den fantastiske sammensætning af pink og orange. Havde engang en skjorte med de samme farver...



Der er også fin vild røllike på marken bag ved vores hus og bittesmå hornvioler.



Tilsidst et billede af min tæppepileurt som har blomstret i flere måneder. Det er en skøn bunddække.


Håber i alle nyder det gode vejr, selvom det blæser lidt. Vi har undgået frosten indtil videre, men den kommer vist i denne uge.

6 kommentarer:

  1. Ih.. du har også disse to dejlige roser. Det er så dejligt med dem, de blomstrer endnu.

    Fine billeder - også af benved'en

    SvarSlet
  2. hej gitte.håber det går fremad med din hånd.flotte billeder du har fået taget.den benved jeg fik af dig har jeg sat i en krukke.den har ikke mange blade tilbage.så jeg
    overvejer at sætte den i drivhuset.bobo har gravet alle mine dahlia op.så nu krydser jeg fingre for at de kan klare vinteren.har også sat 2 rækker hvidløg.så der er stadig ting der skal laves.knus din søster

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Det er fine billeder, du viser af roser og alt det andet. Benveden står så fint nu. Det har været noget koldt i dag, på grund af blæsten, men det skal åbenbart blive værre.
    Hvordan har hånden det? Håber det går fremad. God bedring

    SvarSlet
  4. Jeg håber også, at din hånd har det som den skal? Det er nogle flotte billeder. Tæppepileurten er flot. Den har jeg også som bunddække under røde roser. Jeg er også rigtig glad for mine!

    SvarSlet
  5. Gode billeder.
    Hvor er dine Roser smukke.
    Så mange skønne blomster du endnu har.

    SvarSlet
  6. Sikke smukke roser du viser. Den der Graham er jeg da ved at blive lidt lun på :-)
    Jeg synes nu din lupin ligner en flerårig. Jeg tror jeg ville vente og se om den kommer igen.
    Det har været en dejlig farverig bluse du har haft. Min datter havde også et sæt tøj i de farver, da hun var lille. Det var så sødt :-)
    Også god bedring med hånden fra mig.

    SvarSlet