torsdag den 9. juni 2011

Pæoner og roser

Ja, nu kommer pæonerne rigtigt. Jeg var bange for at regnen ville slå dem ned, så jeg fik klippet et par stykker til vase. Men de står nu fint endnu allesammen og springer heldigvis ikke ud samtidig. Så kan man glæde sig det længere over deres skønhed.



Det er de gule roser der dominerer i øjeblikket. Jeg har en ukendt gul rose som var her da vi købte huset. Den dufter helt fantastisk, og den blomstrer til langt ud på efteråret. Måske er der en der kender navnet??




Så er der Aicha som også kvitterer med masser af blomster.




Min New Dawn har den fineste duft en sommeraften, og en yndig farve synes jeg.




Jeg fik købt mig en flot buksbom i dag til 60 kr. Den skal stå i mit skovbed.

5 kommentarer:

  1. Pæoner er bare så dejlige :-)
    Hvor er den gule rose flot, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med navnet. Har den hvide kanter?
    Min New Dawn frøs helt ned i vinters. Samtidig stod den ikke godt, så jeg tror den bliver gravet op, og så må jeg finde et godt sted til en ny. For den er så yndig.

    SvarSlet
  2. Hvor er det skønt med alle de roser og pæoner, der springer ud lige nu :-)

    SvarSlet
  3. Smukke pæoner :-)

    Skønt med buksbom keglen - jeg er vild med buksbom, som giver et smuk præg på haven.

    SvarSlet
  4. Ja, jeg har købt 5 buksbom i løbet af det sidste års tid. Rema1000 har tit nogle fine formklippede til billig penge. Jeg synes det er så flot med formklippede buksbom, og også andre planter der kan formes. Der mangler tit noget at se på om vinteren hvis der ikke er noget stedsegrønt.

    SvarSlet
  5. Ja, du har ret - det er godt med buksbom også om vinteren. Er faktisk ved at bestille en maaaasse buksbom barrrødder fra Belgien - vil have lavet masser af hække :-)

    Min veninde har også købt en del i Rema1000 faktisk :-)

    SvarSlet